Tietoa meistä

Sodankylän 4H-toiminta aloitettiin maatalouskerhotoimintana vuonna 1939. Varsinainen yhdistystoiminta alkoi 22.10.1940, kun Sodankylän Maatalouskerhoyhdistys perustettiin. Yhdistystä olivat perustamassa Aukusti Kumpula, Akseli Paarman, Iida Anneberg, Kirsti Rechardt ja Helmi Takala.

Maatalouskerhoyhdistyksen tehtäväksi säännöt määrittelivät mm. maatalouskerhojen perustamisen ja väkilantojen, rotueläinten, kirjallisuuden ym. tarvikkeiden hankkimisen mahdollisimman edullisesti kerholaisille. Lisäksi tehtävänä oli järjestää kilpailuja, retkeilyjä ja näyttelyitä kerholaisille sekä kaikin puolin innostaa kerholaisia heidän työhönsä.

Vuonna 1928 perustetun Maatalouskerholiiton nimenvaihdos tapahtui vuonna 1968 4H-liitoksi ja tästä seurasi se, että vuonna 1970 Sodankylän Maatalouskerhoyhdistys muutti nimensä Sodankylän 4H-yhdistykseksi.

Sodankylän 4H-yhdistys ry
Papintie 1 (Metsätalolla, II kerros)
99600 SODANKYLÄ

Toiminnanjohtaja
Leo Tossavainen
puh. 0400-916811
leo.tossavainen(at)4h.fi

Yhteydenotto

Liity jäseneksi - Tue paikallista 4H-toimintaa liittymällä jäseneksi

Jäsenyys

Tue paikallista nuorisotyötä liittymällä Sodankylän 4H-yhdistyksen jäseneksi!

Jäsenmaksu on 40 € / henkilö tai 85 € / perhe. Perhejäsenmaksulla voivat jäseneksi liittyä kaikki samaan ruokakuntaan kuuluvat aikuiset ja nuoret kuudesta ikävuodesta lähtien.

Miten liityt 4H:n jäseneksi?

4H:n jäseneksi liityt täyttämällä sähköisen liittymislomakkeen osoitteessa https://liity.4h.fi/, valitse valikosta Sodankylän 4H-yhdistys.

Muokkaa jäsentietojasi

Voit muokata omia tietojasi nettiosoitteessa oma.4h.fi . Perheen huoltajana pääset tarkastamaan ja muokkaamaan kaikkien perheenjäsenten tietoja oma.4h.fi:ssä. Voit lisätä uusia perheenjäseniä samassa osoitteessa.

Miksi kannattaa olla 4H:n jäsen?

• Pääset mukaan vauhdikkaaseen ja monipuoliseen 4H:n toimintaan
  • Saat käydä ilmaiseksi kaikissa kerhoissamme
  • Sinulla on tapaturmavakuutus 4H:n tapahtumissa sekä kerhoissa ja välttämättömillä kerhomatkoilla
  • Saat henkilökohtaisen 4H:n jäsenkortin, joka tarjoaa sinulle valtakunnallisia ja paikallisia jäsenetuja.
  • Järjestämme myös kursseja, jotka ovat avoinna ainoastaan 4H:n jäsenille
  • 4H:n järjestämät tapahtumat ovat yleensä jäsenille edullisempia

Mitä 4H jäsenyys maksaa?

Sodankylän 4H-yhdistyksen jäseneksi voit liittyä maksamalla valtakunnallisen jäsenmaksun. Jäsenet voivat osallistua ilmaiseksi kerhotoimintaan ja muuhun toimintaan edullisimmin hinnoin sekä jäsenet saavat samalla valtakunnallisia ja alueellisia etuja.

4H-jäsenyys tarjoaa myös aikuisille mahdollisuuden olla mukana nuorten hyväksi tehtävässä työssä ja samalla he voivat osallistua 4H-toimintaan. 4H-järjestön perhemaksu mahdollistaa aikuisten jäsenyyden pienin taloudellisin panostuksin.

Perhemaksulla voivat liittyä jäseneksi kaikki samaan ruokakuntaan kuuluvat aikuiset ja 6- 28 vuotiaat nuoret. Jäsenmaksu on 40 e/ henkilö ja 85 e/perhe.